زورمان به خودروسازان نمي‌رسد | صنعت خودرو و موتورسيکلت در ايران استاندارد نيست



 






  • زورمان به خودروسازان نمي‌رسد | صنعت خودرو و موتورسيکلت در ايران استاندارد نيست

    به گزارش همشهري آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست، عيسي کلانتري در مصاحبه راديويي گفت: جالب است که خودروسازان تقاضا کرده بودند که هاي دوده را به دليل تحريم‌ها از کاميون‌ها بردارند در حالي‌که 10 سال قبل که تحريم نبوديم آقايان در کاميون‌ها استفاده نمي‌کردند و الان به بهانه سال رونق توليد از هر مسيري سوء استفاده مي‌کنند.


    معاون رئيس جمهوري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: تهران و خيلي از شهرهاي بزرگ جهان امروز گرفتار هواي ساکن و سرد هستند.


    رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه مصرف سوخت‌هاي فسيلي در ايران بسيار بالاست، گفت: ماشين‌هايي که اين سوخت‌ها را مي‌سوزانند قديمي و از کار افتاده‌اند. به عنوان مثال دو ميليون و 700 هزار موتورسيکلت کاربراتوري در سطح شهر تهران داريم که هر کدام به اندازه هشت خودروي بنزين سوز آلاينده توليد مي‌کند ضمن اينکه اکثر اين موتورسيکلت‌ها اسقاطي و از رده خارج هستند.


    کلانتري با تأکيد بر وم نوسازي و توليد موتورسيکلت‌هاي برقي و يا حداقل انژکتوري گفت: بيش از 80 درصد موتورسيکلت‌ها وسيله معيشت مردم هستند اما متاسفانه کارخانجات موتورسازي اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.


    وي افزود: 70 هزار کاميون شب‌ها وارد تهران مي‌شدند و گازوئيل مي‌سوزاندند اين کار در کنار زباله سوزي‌ها آلاينده‌هاي اصلي شهر را توليد مي‌کنند. ما بيش از حد ظرفيت کلانشهرها سوخت فسيلي مصرف مي‌کنيم به‌طوري‌که سرانه مصرف سوخت فسيلي در ايران شش برابر کشور ترکيه است.


    رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ضمن ابراز تشکر و قدرداني از وزارت نفت گفت: در حال حاضر بيش از 85 درصد بنزين توليدي کشور استاندارد يورو 4 و يورو 5 است درصورتي‌که قبلا حتي زير يورو 2 بود.


    وي مشکل اصلي را استاندارد نبودن قواي محرکه کشور (صنعت خودرو و موتورسيکلت) دانست و افزود: تمام ذرات آلاينده در شرايط هواي سرد در سطح پايين شهر مي‌مانند و جابجا نمي‌شوند و از طرفي با ساخت و سازها و برج سازي‌ها هوا رد و بدل نمي‌شود بنابر اين وزش بادهاي کم سرعت اثري ندارند.


    وي با اذعان به سيستم فشل اتوبوسراني گفت: بيش از نيمي از اتوبوس‌هاي شهر تهران اسقاطي هستند و نبايد وارد شهر شوند و از طرفي مي‌گويند مردم در خيابان مي‌مانند.


    رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه شهرداري تهران توان نوسازي شهر و مردم هم توان نوسازي کاميون‌ها را ندارند، گفت: اقتصاد کشور به قدري قوي نيست که خواسته‌هاي اجتماعي مردم برآورده شود.


    کلانتري در پايان اظهار کرد: خوشبختانه فرهنگ و انتظارات جامعه در سطح بسيار بالايي است اما ثروت بالفعلي نداريم. براي از رده خارج کردن 10 ميليون خودروي فرسوده 100 ميليارد دلار لازم است و متاسفانه کشور چنين توان اقتصادي ندارد.







مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : تهران ,کشور ,موتورسيکلت ,توليد ,رئيس ,مردم ,سازمان حفاظت ,حفاظت محيط ,صنعت خودرو ,محيط زيست ,رئيس سازمان ,رئيس سازمان حفاظت
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

verpoh Stylist, مشاور تیپ سازی و استایل شخصی پیچک سبز Morteza Moniri باغ دلتنگی من سیسمونی نوزاد اتصالات پنوماتیک cdc پایگاه فرهنگی مذهبی نینوا گراش shahinsalehi663